Review: Droog Trainen Protocol Vrouwen + Ervaringen (droogtrainen academie) (2021)

Droog Trainen Protocol Vrouwen is een programma waarbij je in 12 weken alles gaat leren over het shapen van je lichaam (afvallen) door middel van krachtraining met behoud van zoveel mogelijk spiermassa.

Hierbij mijn review van Henry en Rinus van DroogTrainen Academie, ik heb zelf ook de mannen versie heb gedaan voor 1 van mijn andere websites.

Het Droog Trainen Protocol bestaat uit een mannen versie en een vrouwen versie. In deze review bespreek ik de vrouwen versie. Zie hier voor de Droog Trainen Protocol Mannen Review

Leestijd: 11 minuten


Inhoudsopgave


Wie zijn Henry en Rinus van Droogtrainen Academie?

Voor het eerst geen 1 naam achter een programma maar 2. Henry en Rinus zitten achter het bedrijf Droogtrainen Academie en hebben dit programma ontwikkeld voor zowel mannen als vrouwen.

Deze mannen hebben een enorme passie voor een fitte leefstijl en dat mag ook wel duidelijk zijn op de foto.

Droogtrainenacademie.nl is sinds 2013 hun passie waar ze mensen motiveerde op het gebied van sport en voeding in hun blog.

Beide mannen vonden dat er heel veel onjuiste informatie online te vinden is en daar is hun eigen programma uitgekomen onder de naam Droog Trainen Protocol waar je in 8 tot 16 weken effectief je vetpercentage verlaagd

Op deze foto zie je Henry en Rinus, de oprichters van de Droog Trainen Protocol voor Vrouwen
Henry en Rinus

Wat houd het Droog Trainen Protocol Vrouwen pdf programma precies in?

Dit programma gaat ervoor zorgen dat jij op de meest effectieve manier je vetpercentage gaat verlagen. Dit doe je in een periode van 12 weken en in verschillende fases waardoor je echt alles gaat leren om dit te bereiken.

Dit programma is anders dan veel andere programma’s om af te vallen, dit komt omdat je echt de handvatten krijgt om hierna ook zelfstandig verder te kunnen.

Na dit programma kan je namelijk zelf je calorieën blijvend uitrekenen en aanpassen en je kan je eigen trainingsschema’s gaan maken om volledig zelfstandig je gemaakte transformatie te behouden.

Ook bied Droog Trainen Protocol Vrouwen je de mogelijkheid om thuis te trainen met pdf schema’s om niet afhankelijk te zijn van een sportschool, je kan dan kiezen voor een 4 dagen schema waarmee jij thuis op lichaamsgewicht kan trainen.

Uiteraard krijg je ook een sportschool schema. Hieronder geef ik je een video indruk wat je allemaal krijgt als je besluit om te gaan beginnen.


Voor wie is het Droog Trainen Protocol Vrouwen geschikt?

Henry en Rinus hebben een programma gemaakt wat eigenlijk voor iedereen geschikt is, je krijgt de keuze tussen het aantal trainingsdagen en ze geven je echt de tools zodat je hierna zelfstandig verder kan.

Je kan zowel thuis trainen als in de sportschool en ze voeren het programma ook in fases op. In de eerste 2 weken leer je echt rustig kennis maken met krachttraining en daarna ga je eigenlijk steeds een stapje verder zodat je maximaal resultaat gaat behalen.

Daardoor is de vrouwen Protocol geschikt voor zowel beginners als ervaren vrouwen die al enige ervaring hebben met krachttraining.


Wat krijg je allemaal?

Het programma biedt verschillende pdf’s en Excel sheets wat dit een zeer compleet programma voor slechts € 67,00. Ik ga er nog kort op in:


Onderdeel 1: Voeding voor vetverlies (pdf e-book)

Droog trainen of afvallen kan je uiteraard pas toepassen als je begrijpt hoe het werkt met vetverlies.

Daarnaast is voeding altijd leidend, je kan nog zoveel trainen maar als je dan vervolgens teveel calorieën binnen krijgt dan zal je dus niet droog trainen.

Het Droog Trainen Protocol is ook persoonlijk, jij gaat er dus zelf achter komen wat goed werkt en wat niet.

Zodra je door hebt hoe je vet gaat verbranden ga je ook leren hoe je erbij zo normaal en lekker kan blijven eten zonder dat jij door hebt bezig te zijn met een dieet.

Onderdeel 1 bevat 8 hoofdstukken en dat zijn de volgende:

  1. Inleiding
  2. De 6 fundamenten van voeding (voor vetverlies)
  3. De kracht van voeding
  4. Energiebalans
  5. Calorieën en macronutriënten tracken
  6. Voedingsschema samenstellen ja of nee?
  7. Meten is weten
  8. Extra
Hoofdstuk 2: 6 fundamenten

Onderdeel 2: Krachttraining en cadio (pdf e-book)

In onderdeel 2 ga je leren hoe je je lichaam gaat shapen door het gebruik van krachttraining.

Je zult tijdens dit programma’s verschillende programma doorlopen zodat je spieren constant geprikkeld blijven worden. Krachttraining gaat ervoor zorgen dat je geen spiermassa zal verliezen en wellicht zelfs erbij zal krijgen.

Dat cardio niet nodig is voor vetverlies maar wel zeker kan worden toegepast indien nodig, dit ga je hier ook leren.

Vrouwen hoeven overigens niet heel bang te zijn dat ze enorme spieren gaan aanmaken, dit programma is vooral gericht op droog trainen.

Als je juist spiermassa wilt aanmaken dan zal je in een energie overschot moeten eten in plaats van zoals nu in een tekort.

Onderdeel 2 over krachttraining bevat 4 hoofdstukken:

  • De kracht van krachtsport
  • Voordat we beginnen met trainen
  • Aan de slag met het DTP
  • Cardio
Full Range of Motion (ROM)

Onderdeel 3: Progressie meten en je plan bijstellen (pdf e-book)

Je zal meemaken dat de weg van succes geen rechte lijn is, het is namelijk vallen en opstaan en uiteindelijk word je alleen maar sterker.

In het laatste onderdeel ga je alles leren over dit Progress over progressie boeken maar ook zeker bijhouden en aanpassen waar nodig.

Henry en Rinus zijn erop gebrand dat jij constante progressie blijft maken, daarom is dit onderdeel erg belangrijk!

Iedereen ervaart zijn eigen progressie!

Daarnaast zorgt progressie meten dat gemotiveerd blijft, vaak denk je dat je geen resultaat boekt maar als je dan de metingen ziet of foto’s dan zie je toch een wereld van verschil


Wat zijn de Droog Trainen Protocol vrouwen bonussen?

Henry en Rinus hebben er de nodige bonussen bij gedaan die er echt voor gaan zorgen dat jij na dit programma zelfstandig aan de slag kan gaan met alles waar jij voor altijd toegang tot hebt.

De volgende extra’s zitten erbij:


Bonus #1: Macrocalculator (excel)

In dit programma heb je geleerd dat energiebalans leidend is. Voeding bestaat uit macros zoals Koolydraten, eiwitten en vetten.

Bonus 1 is een macrocalculator die altijd zal uitrekenen hoeveel jij mag eten.

Stel je voor je begint dit programma met 70 kg, en je bent klaar bij 65 kg. Dan kan je met deze bonus zelfstandig je nieuwe macro’s uitrekenen!

Hieronder zie je bijvoorbeeld mijn gegeven en daaronder komen dan de gestelde calorieën uit, heb het even weg gehaald omdat je anders feitelijk hun programma zo kan uitrekenen.

Bonus 1: Macronutriëntencalculator

Bonus #2: Trainingsschema’s voor in de gym of thuis (pdf e-book)

Hoe vervelend is het dat je afhankelijk moet zijn van andere of dat je bijvoorbeeld een sportschool abonnement moet hebben?. Dit programma geeft daarom ook de mogelijkheid voor een schema van 4 keer per week om thuis te trainen.

Uiteraard als je wel bij de sportschool zit, dan krijg je ook een uitgebreid schema. De Trainingsschema’s zijn gebaseerd op sterker worden met als resultaat vetverlies. Je zit in een calorie tekort waardoor je zult afvallen.

De schema’s zitten zo in elkaar dat je constant de juiste prikkels krijgt en uiteindelijk maximaal vetverbranding krijgt.


Bonus #3: Toegang tot de DTA support groep (facebook)

Er nooit alleen voor staan, dat is wat deze bonus inhoud. Je krijgt namelijk toegang tot de DTA groep (droogtrainen academie) waar mannen en vrouwen bezig zijn met het werken naar hun droomlichaam.

Ook mag je in deze groep 24/7 al je vragen stellen over het Droog Trainen Protocol, daarnaast worden ervaringen constant gedeeld en zo motiveer je elkaar enorm!

We zitten met 4300 leden in deze groep.

Droog Trainen Protocol Voor- en Nadelen

Voordelen:

  • Kennis van cursussen, opleidingen en seminars die Henry en Rinus hebben gedaan zijn allemaal in dit programma gestopt
  • Aan het einde van dit programma heb je geleerd hoe je zelfstandig verder kan. Je maakt je eigen trainingsschema’s en je weet precies hoeveel calorieën je mag eten op een bepaald gewicht.
  • Of je nu al jaren krachttraining doet of er nog nooit van gehoord hebt, dit maakt niet uit. Dit programma is voor zowel beginners als gevorderde.
  • Elke dag broccoli met rijst en kip is gelukkig geen sprake. Je kan flexibel eten maar je zult bepaalde macro’s en calorieën moeten aanhouden.
  • Je bent nooit alleen, je komt in een facebook groep waar je allemaal hetzelfde doel voor ogen hebt, namelijk je eigen transformatie en afvallen.
  • Onderhand hebben duizenden mannen en vrouwen dit programma gevolgd, daardoor hebben ze alle puntjes op de i gezet om dit programma te perfectioneren.
  • Scherpe prijs: Je krijgt veel en je kan hierna zelfs zelfstandig verder.

Nadelen:

  • Trainingsschema’s voor vrouwen bevatten geen instructie video’s. Mannen versie heeft dit wel. Bodyweight schema heeft daarin tegen wel instructie video’s.
  • Droog Trainen kan zwaar zijn, je moet het zelf doen en je hebt hiervoor zeker een goede discipline nodig. Gelukkig geven Henry en Rinus de tools om hiervoor te zorgen.

Trainen Protocol vrouwen ervaringen:

Het Droog Trainen Protocol bestaat al een flinke tijd, daardoor zijn er gelukkig al heel veel resultaten te vinden, zowel op facebook en instagram vind je veel transformaties.

Hieronder enkele Droog Trainen Protocol vrouwen ervaringen. Voor de voor- en na foto’s verwijs ik je naar hun homepagina omdat ik anders privacy schend.

Op deze foto zie je reacties van mensen die de Droog Trainen Protocol voor Vrouwen hebben gedaan

Droog Trainen Protocol eigen resultaat:

Hier heb ik regelmatig fitness shoots en dan heb ik ook een periode van droog trainen.

Dit is wellicht ook een extremer voorbeeld want voor een shoot ga je naar een lager % dan je normaal zou droog trainen. Hier zit ik op 10%

Op deze foto zie je een transformatie van mezelf van de mannen versie van de Droog Trainen Protocol voor Vrouwen
31 februari vs 31 mei. Shoot is uiteraard ook een moment opname

Wat is de Droog Trainen Protocol Vrouwen prijs?

Een uurtje PT in de sportschool kost al gauw € 50 tot € 70,00. Dit gehele programma zit daar precies tussen in, je betaald namelijk € 67,00.

Hiervoor krijg je 3 maanden schema’s + alle extra’s. Daarnaast krijg je ook echt de tools om zelfstandig verder te kunnen erna.

Een mening geven over de prijs doe ik eigenlijk nooit want iedereen moet beslissen of je het de investering waard vind, wel is dit programma er echt goed in geslaagd om je zelfstandig te maken mocht je de stap nemen.


Droog Trainen Protocol vrouwen Kopen (unieke korting)

Een transformatie komt niet vanzelf, maar dit programma bied je heel veel tools om jouw de goede kant op te helpen. Je moet het uiteraard wel helemaal zelf doen maar het feit dat jij nu deze review zit te lezen betekend al dat je eraan zit te denken.

Het Droog Trainen Protocol Vrouwen is super uitgebreid en eigenlijk alles komt aan bod wat je resultaten kan bezorgen.

Hier de mannen versie gedaan en lees de Droog Trainen Protocol pdf’s nog regelmatig door terwijl ik 1 jaar geleden de stap heb gemaakt. Je kan dit dus echt zien als éénmalige aanschaf.

Er komt genoeg afwisseling voorbij tijdens deze 3 maanden zodat je niet bang hoeft te zijn dat je constant dezelfde oefeningen moet doen en het daardoor niet gaat volhouden.

Ook zitten er genoeg tools bij die je gaan helpen om na dit programma volledig zelfstandig verder te kan, iets waar heel veel andere afval programma’s je juist willen houden en geld afhandig willen maken.

Mocht je vragen vragen of opmerkingen hebben, stel die dan vooral onder de blog.

Wacht niet langer en begin nu met jouw transformatie!


Neem zeker een kijkje bij al mijn Gezondheid Reviews

Print Friendly, PDF & Email

Plaats een reactie